4 Mart 2014 Salı

ROACCUTANE & AKNETRENT TEDAVİSİ

Herkese Selam

instagram hesabımda küçük çaplı bir anket yaptığımda epey ilgi gören bir konuydu. Ben de yazmak için uygun zamanı ancak buldum. Konu detaylı olunca yazı da uzun olacak kusura bakmayın ama umarım  merakınızı giderecek ve işinize yarayacak bir yazı olur. ;)
ROACCUTANE veya AKNETRENT NEDİR ?
Öncelikle kesinlikle doktor kontrolünde başlanması gereken, yeşil reçeteli, akne tedavisinde kullanılan, yüksek dozda A vitamini içeren, etkin ilaçlardır. 
KİMLER BU TEDAVİYE BAŞLAYAMAZ?
İLAÇ KULLANIMI SIRASINDA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

  • Kullanıldığı süreçte ve bıraktıktan sonraki 5 hafta hamile kalınması zararlıdır.
  • Kolesterol seviyesini etkilediği için aylık kan verme tahlilleri- kilo ve yaş faktörlerine dikkat edilerek, ilaç dozajı  doktor tarafından belirlenir.
  • Tedaviye devam edildiği ve tedavi bittikten sonraki 1 ay başkalarına kan verilmemelidir.
  • Karaciğer, böbrek yetmezliği olanlar ve emziren anneler bu tedaviye başlatılamaz.
  • Depresyon, intihar girişiminde bulunan ve psikiyatrik tedavi gören hastalarda doktorlarına danışarak, tedavi süreci başlatılabilir.
  • Kullanıldığı süreç içinde, karaciğeri yorduğu için alkolden uzak durulmalıdır.
  • Deriyi soyduğu ve aşındırdığı için yoğun güneşten kaçınılmalı. Kesinlikle yüksek faktörlü güneş koruyucular kullanılmalıdır. (hava kapalı olsa dahi)
  • Deriye daha fazla zarar verebilecek dövme-lazer-sir/ağda gibi işlemlerden uzak durulmalıdır.
  • Günde en az 2 litre su tüketilmelidir.
İlaç prespektüsü çarşaf gibi olduğu için hepsini size yazmasam da, anladığınız üzere yan etkileri epey fazla olan bir ilaç.
Şimdi bu kadar yan etkiye ve vücuduma vereceği bu kadar zarara rağmen, ben bu ilaca neden ve nasıl başladım onu izah edeyim
  >> Doktora gittiğimde 28 yaşındaydım ve yüzümde googleda roaccutane diye arattığınızda karşınıza çıkan o kırmızı ve iltihaplı kocaman sivilcelerin hiç biri yoktu. Şikayetim ise, ergenlik dönemi bitmesine rağmen, inatçı sivilcelerim olmasıydı. 3ay boyunda yüzünüzde taşıdığınız bir sivilceniz oldu mu sizin? Ne maskeler, ne clindoxyller, ne sabunlar kullandım sonuç SIFIR! 
Artık gerçekten sinirlerimi bozmaya başlamıştı, yapı olarak zaten minyon, yaşını göstermeyen birinin bir de sivilceleri olursa, gerçek yaşına insanları inandırmak, benim için bir kaosa dönüşmüştü. Kendimi bir sabah doktorun karşısında bunlardan şikayet ederken bulduğumda, aklımda bu ilaçların hiç biri yoktu çünkü o fotoğraflardaki gibi bir görüntüm yoktu. Eve elimde bir aknetrent bilgilendirme kitapçığı ve bu sorunun karaciğer yağlanmasından oluştuğunun bilgisini alarak döndüm. O akşam kitapçığı okudum başıma neler geleceğini bilerek sabah kan vermeye gittim. Böylece tedavim Temmuz ortasında başlamış oldu. Benim zamanlamam yanlıştı fakat yaşımın ve bir an önce kurtulma isteğimin etkisi çok büyük. Pişman değilim. <<
Yine de Başlayacaklara tek tavsiyem; asla yazın başlamayın! 
Tabii yaz ortası peynir gibi bembeyaz olmayı, mümkün oldukça (güneş koruyucu kullansanız dahi) gündüz dışarı çıkmamayı, denize-havuza gittiğinizde hemen kurulanıp, şemsiye altında kurumayı bile beklemeden eve gönmeyi, vampir gibi sokağa çıkmak için akşam olmasını göze alırsanız o başka :)

İLK 15 GÜN: Tüm sivilcelerim, siyah noktalarım arttı çünkü deri altında ne varsa deri üzerine onlar tek tek çıkacaktı ve öyle de oldu. Fakat o çıkan sivilcelerim de bir hafta içinde kuruyarak kayboldu o 3ay kurtulamadığım sivilcelerin tek tek söndüğünü görmek bana harika moral oldu.
1.AY:             VÜCUT 
Cildimde kurumalar ve soyulmalar başlamıştı. Yüzünüz tamam ama bacaklar-kollar-dudaklar hatta gözleriniz bile kuruyor. Benim bu süreçte vücudum için onsuz asla diyeceğim tek nemlendirici > EXCİPİAL LİPO yağ bazlı, uygun fiyatlı, devletin karşıladığı süper ötesi bir losyon. Tedavim 3 ay sürdü ve bu süreçte ben 4 şişe Excipial Lipo bitirdim. Siz düşünün ne kadar kuruduğunuzu artık :) Bu arada banyoda suyun çok sıcak olmamasına ve keselenmemeye dikkat edin çünkü kızarıklık ve hassasiyetiniz günler sürüyor. Bu süreçte nemlenmeyen cilt gerildiğinden ve ilacın yan etkisinden kemik ve eklem ağrılarınız olabilir. Bu sebeple tüm vücudu sabah akşam nemlendirmek ve bol su tüketmek önemli.
YÜZ: Cildimin haşlanmış patates gibi kabuk kabuk soyulma evresine gelirsek; mecbur kalmadıkça asla fondöten-pudra vs. kullanmadım. Çünkü cildimin hava alması gerekiyordu ve o soyulmalara fondötenin kapatıcılık ya da ciltteki renk eşitliğini sağlaması zaten imkansızdı. Doktorum yüzümü normal su ile yıkamamı resmen yasakladı bunun sebebi de, şehir suyunun içindeki kireç ve klorun cildi daha da kurutmasıymış. Doktor tavsiyesiyle AVENE THERMAL WATER termal su ile tanıştım ve tedavim biteli 1,5sene olsa da ben hala kullanıyorum. Tam da burada herkesi uyarmam lazım >>> Lütfen elinizi sildiğiniz havluya yüzünüzü silmeyin !!! <<< Bu konuda doktorum sağ olsun beni uyarmış olsa da, bu benim zaten uzun zamandır dikkat ettiğim ve bana kağıt havlu kullanma alışkanlığı yaratan bir durum.
Güneş Koruyucum yine doktor tavsiyesiyle BIODERMA PHOTODERM AKN MAT 30 faktörlü, su bazlı, karma ve yağlı ciltler için 40-ml olan ürünü ben her gün ve dışarıdaysam 3-4 saatte bir yenilediğim için 4 ayda bitirdim. Devamlı soyulan ve yenilenen bir cildiniz olunca bebek beyazlığına kavuştuğunuz için güneş koruyucu çok önemli.
Nemlendirici doktor su bazlı herhangi bir nemlendirici kullanabilirsin diyince; LA ROCHE HYDREANE LEGERE alıp yine de doktoruma bu uygun olur mu diye onay aldığım doğrudur :) Bunun yanında günlük cilt temizliğimi ise, YVES ROCHER CULTURE BIO Aloevera Jel ile yaptım. Bu jel çok uygun fiyatlı ve %98'i organik, hem makyaj çıkartmak hem de cilt temizlemek için ideal. Hatta ortalık BİODERMA H2O ile yıkılırken, doktorum da evet BİODERMA kullanabilirsin demesine rağmen, internette övenler kadar memnun olmayanların kızarıklık-yanma-kuruluk-kaşıntı şikayetlerini okuyunca cesaret edememiştim.
YVES ROCHER alma sebebim; aloeveranın tedavi edici ve nemlendirici etkisi olması.
Gerçi şimdilerde Bioderma H2O kullanıyorum ve bir şikayetim yok ama o süreçte cildimi riske atamazdım. 
NOT: Aklıma gelmişken, isterseniz ve yazının altına yorum halinde yazarsanız; Bioderma H2o ve YVES ROCHER BIO JEL kıyaslama yazısı yazabilirim ;)
Günlük olarak termal su- nemlendirici ve güneş koruyucu ve cildin kendini yenilemesine rağmen neden bir de temizleyici kullanıyorsun diyenler çok oldu. Şöyle ki; bu tedavi sırasında peeling etkili ürünler ve maskeler zararlı ve para tuzağı. Hatta güvenmediğiniz, işlemlerden, ürünlerden emin olmadığınız bir yere bu süreçte nem terapisi ya da cilt bakımına bile gitmeyin bence. Kazara cilt bakım ürünü satan birine denk gelirseniz kaçın ama kaçma imkanınız yoksa asla prim kazanmak için çok konuşan satış görevlilerine ve satılan, uygulanan mucizevi işlemlere inanmayın. Bu tedavi de doktor çok önemli, şu yazıda bile kaç kez doktor yazdım inanın saymadım. Doktorunuza sormadan atacağınız her adım cildinizde tedavisi imkansız leke ve yaralara sebep olabilir.
2. AY:             DUDAK
Beni en zorlayan resmen ağlatan dudak çatlakları, ona soyulma diyemem çatlak da az kalır. Ne dudak koruyucular kullanıp, bitirdim bitirmek ne kelime resmen yedim. Doktor tavsiyesiyle kullandıklarım, ezcacı tavsiyeleri, kozmetik ürünler vs... Hafifleten oldu ama tedavi edip geçiren asla. Dudaklarım resmen patladı, dudak şişirtmek isteyenler beni görse vazgeçerlerdi o derece korkunçtum. İnternette neler okudum, ne fotoğraflar,dudaklar gördüm. Doktorum vücudumuzdaki en kolay parçalanan yağ dokusunun dudak olduğunu, durumun normal olduğunu söyleyince ancak rahatladım yoksa ailem ilacı bırakmam için baskı bile yaptı. Doktor Vazelin Pure ve İskilit adlı dudak ürünlerini önerdi, koşarak aldım ama sonuç fos. Onun yerine BLİSTEX MEDPLUS çok daha fazla işime yaradı. Hatta çoğu gece blistex ile vazelin pure karıştırıp dudaklarıma sürerek uyuduğum doğrudur.
MANİKÜR-PEDİKÜR: Tedavi süresince sivilcelerden sonra en sevindiğim olay. Zaten bu süreçte manikür pediküre gitmemek en mantıklısı olduğundan evde kendiniz yapmak zorundasınız. Fakat ilacı kullandığım süre içinde benim öyle bir ihtiyacım hiç olmadı. Derilerim zaten soyulurken ölü deriler kendini çok daha hızlı bıraktı ve tırnak diplerimi çok hafif tırnağımla iktirdiğim anda deriler kopuyordu :) Tabii ki üzerine hemen Excipial Lipo :)
GÖZ: Bir sabah gözüme kirpik batıyormuşcasına acıyla uyanınca, gözlerimin de kuruduğu tespitinden sonra çantamdan ayırmadığım REFRESH TEARS yani suni gözyaşı.
BURUN: Burun da kuruluğu da neymiş derken, ilaç sayesinde onunla da tanıştım. Burnumun içi öyle kurumuş ki, damarlarından biri çatlamış durduk yerde burnum kanayınca bunu da anlamış olduk. Doktorum sağolsun tek ve hızlı kurtarıcım SULFARHIN oldu.
SAÇ: Benim uzun yıllardır kafa derimde oluşan egzamamı ve kepek sorunumu resmen çözdü. Egzamam artık kabuklanmadan, yaraya dönmüştü. Fakat ilaç kullandığım süreçte ne o kaşıntılar, yaralar, kabuklar hiç biri yoktu.
3. AY SONU: Bir gece parmağım koptu zannettiğim bir acıyla uyandım. Tırnağımın üstü morarmıştı Sabaha kadar ne yaptıysak o ağrı-acı dinmedi. Sabah doktora gidince tırnağın düşecek malesef, bu da bir yan etki tedavinde iyi sonuç verdi artık bırakabiliriz diyince ilacı bıraktım. Tırnağım için antibiyotikli kremler kullanmama rağmen ancak acıyı azalttı ama o tırnak düşmesi, yenisinin çıkması 2ay sürdü. Bu arada ilacı bıraktıktan tam 1ay sonra tekrar kan tahlili yaptırdım ve herşey normal çıktı.

    Şu an ilacı bırakalı 1.5 sene oluyor ve yüzüm tabii ki, bebek poposu gibi değil öyle olduğunu yazan-söyleyenlere de inanmamanızı tavsiye ederim :) Çünkü ilaç bir daha sivilce çıkartmayacağını garanti etmiyor ama tabii ki iltihap dolu akneler ve aylarca sönmeyen sivilcelerinizden kurtuluyorsunuz. Tedaviye başlarken bir mucizeyi beklemezseniz; sonuç bir hayli tatmin edici.
    Sağlıklı bir cilt için temizlik ve nem tabii ki çok önemli fakat sürdüklerimizden çok yiyip-içtiklerimizle yani karaciğerimizle alakalı bunu hangi yaşta olursanız olun unutmaz ve buna göre yaşarsanız, sağlıklı bir cilde sahip olursunuz ;)


37 yorum:

  1. Merhaba ben Mihriban 22 yaşimda 6 ay ante tedavisi gordum Aknetrend ilaci kullandim doktorum bana ilac iz birakmaz dedi tedavim 1 ay once bitti fakat yuzumde kirmizi lekeler var (((( ne yapmaliyimne yapabilirim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mihriban sana tavsiyem güneş koruyucu kullanmayı asla bırakma çünkü o lekeler güneş gördükçe canlanır. Yaz ayları geçtikten sonra da bir dermotolaga gidip leke tedavisi danışabilirsin

      Sil
  2. 7. Ayımdayim tamam dokununca pürüzsüz yumuşak ama görüntü dedikleri gibi bebek poposu değil bende mi öyle sadece diye düşünüyorum. Bide yüzüm hiç pul pul olmadı kurumadı burnum kanamadi hep 40 mg kullandım acaba bu ilaç bana etki etmiyor olabilir mi ? Sizde sonuç nasıl oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 40mg başladım ama doktorum her tahlilden sonra dozu biraz daha arttırdı. Ve üzülerek söylüyorum ki o bebek poposu söylentisi yalan! 7 ay o ilaç için ciddi bir süreç sivilceler bittiyse doktorunuza danışıp ilacı bırakın. Benim sivilcem artık çıkmıyor istediğim sonuç buydu. Bebek poposu bir hayal ve karaciğerimi o hayal için yipratamam size de bunu tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Ben her ay tahlilleri yaptırıyorum doktorum bi sorun olmadığını ve etkili bir sonuç almak için 8 ayı tamamlamam gerektiğini söyledi ama hiç bir yerim kurumuyor benim ya dudaklarım biraz çatliyor oda çok bi acı vermiyor bana ve ilginçtir doktora her gidisim de bunları söylemeyi unutuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vücudunuz ilaca bağışıklık kazanmış olabilir 😊 bir şikayetiniz yoksa doktorunuzu dinlemek en iyisi ;)

      Sil
  4. Merhaba. Aknetrent kullanıyorum 7. Ayım bitti sivilcelerim geçti ancak izlerim duruyor.9 ay kullanmam gerektiğini söyledi doktorum. 9. Ayın sonunda iz tedavisi uygulanacakmış. Merak ettiğim doktorun verdiği ilaçlar tek başına etkili olur mu? Yoksa ek bir ürün kullanmam gerekir mi ? Ne tür ürünler kullanabilirim? Bir de ilacı kullanmadan önce karma bir cilt yapısına sahiptim. İlaçtan sonra kurudu cildim ve normalde karma ciltlere göre ürün kullanıyordum . ilacı bıraktıktan sonra dengelenir mi yoksa kuru cilt yapısına göre mi ürün kullanmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Ilac kullanımı sırasında ve ilac bittikten 2-3ay sonrasina kadar- kuru cilde özel yağsiz nemlendiriciler kullanmanızı, musluk suyu yerine pH değeri yüksek termal suyla cildinizi yikamanizi ve güneş koruyucudan vazgecmemenizi tavsiye ederim.

      Sil
    2. Teşekkür ederim peki önerdiğiniz bir marka var mı avene dışında termal su olarak çünkü cildime iyi gelmedi sanki daha çok kuruttu .(

      Sil
    3. La Roche Posey de tavsiye edebilirim ama malesef diğer markaları kullanmadım

      Sil
  5. Off bu izler insan boşuna kullandım hissine kapılıyor valla. Ben anlamadım bu nasıl iş herkes başlarken o ilaç bebek gibi yapıyor dedi 10 ay oldu tık yok kurudum valla yaptığı yan etkileri de çabası çok gerektirmedikçe kullanmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 ay çok uzun bir süre, sivilceleriniz söndü ise, doktora danışıp ilacı bırakın. Çünkü ilaç, izler için değil sadece sivilceler için :(

      Sil
  6. Merhabalar. İlaç bana çok halsizlik yaptı bazen kolumu kaldıramıyorum bu normal mi acaba prospektüsünde de yazıyor aslında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef normal, bol su ve meyve tüketirseniz , kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz

      Sil
  7. Siz 7 aya fazla demişsiniz ama bu ilacı 11 ay kullanıp üstüne de 2 ay iz tedavisi için krem kullanan arkadaşim var. İzler için değil sadece sivilce için demişsiniz ama doktor bana da verirken hiç iz kalmayana kadar devam dedi. Kafam karıştı insanın sinirlerini bozan bir durum o kadar kullandıktan sonra sonuç alamamak da kötü olur. Acaba doktoruna göre de değişiyormudur karaciğer bu sonuçta riskli bir durum. Herkese geçmiş olsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu riskler yüzünden ilacı çok kullanmamaktan yanayım ki, doktorum da böyle demişti çünkü yan etkileri çok fazla! Prespektusteki yan etkileri okuduktan sonra isteyen 2 sene kullanabilir. Ama o izler için zaten leke tedavisi göreceksek, neden aylarca iç organlarımıza zarar verelim ki

      Sil
  8. Ilaci birakali 2 ay oldu .yuzumdeji lekeler icin ilaca gerek yok kendi kendine gecer dedi doktor ama nafile .kullanan birisinin tavsiyesiyle eczaneden dermotixSi adli keremi aldim oda bisey yapmadi.bu leke tedavisinde hangi krem kullniliyor doktora gitmeden alamaz miyim bilgilendirin lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size arkadaş-eczaci tavsiyelerinı dinlemeyen ve uzman bir dermotolaga gitmenizi öneririm. Leke açıcı ilaçların içindeki kimyasallar hala hassas olan yüzünüze büyük zararlar verebilir. Kurtulmak isterken daha beter bir sorununuz olsun istemem!

      Sil
  9. İlacim bitti izler için azelderm verdiler kullandiniz mi ?

    YanıtlaSil
  10. geçmiş olsun hayır ben kullanmadım

    YanıtlaSil
  11. İzler için bu ilaç kullanılır mi acaba yanaklarımda kırmızı sivilce izleri var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstteki yorumları okuduysanız ilaç, sivilce tedavisi için. Lekeler için lazerli leke tedavisi ve uzman bir doktor araştırmanızı tavsiye ederim

      Sil
  12. Saç dökuyormus doğru mu

    YanıtlaSil
  13. Dudak için kesinlikle öneriyorum arkadaşlar kantaron yağı üstünede hametan mavi krem sabah akşam iki kere uyguluyorum dudaklarım normale döndü

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ben Yaren 14 yaşındayım yaklaşık 7 aydır Aknetrent kullanıyorum şikayetim yaralarımın iyileşmemesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarencim sivilceler iyileştiyse doktoruma sorarak ilacı bırak çünkü leke ve yaralar için malesef bu ilaç işe yaramaz doktoruna sorarak başka tedavi yöntemleri öğrenmelisin

      Sil
    2. 14 yaşında kullanman çok kötü ama ve riski çok fazla keşke 17 yaşına kadar bekleseydin böylece kendiliğinden geçerdi

      Sil
  15. Bi sorum olacak genelde bu tedavi en az 6 ay diye biliyorum sizin 3 ay yeterli oldu mu ?

    YanıtlaSil
  16. Aknetrend 9 ay kullandım erkek kardeşim de 11 ay kullandı tedavi süreci bitiminde yüzümüz 2 ay temiz kaldı sonra yine sivilcenmeler başladı yüzümüz aynı.. Kişiden kişiye değişir ilaç kullanımı doktor dan bilgi almanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba benim yüzümde sivilceler tamamen gitti çok az iz kaldı dikkatli bakınca farkedilicek kadar ama merak ettiğim tedaviden dolayı saçlarımın ve yüzümün ne zamana kadar böyle kuru kalması hep böyle kalsın istiyorum da :) çünkü yüzüm ve saçlarım çok yağlıydı

    YanıtlaSil
  18. T bölgemde beyaz beyaz kabuklanmalar oluyor ve ilk haftamdayim daha. Tirnagimla o beyaz kabuklari soymaya çalışıyorum ay bu riskli mi acaba durduramiyorum kendimi onlari görünce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soyulmalar normal kuruma yüzünden ama soymayıp bol bol nemlendirici sürmenizi tavsiye ederim 😊

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Benim yüzümde önceden bir iki tane çıkardı. Bu pandemi sürecinden sonra çene ve alnımda aşırı bir sivilcelenme oldu. Doktora gittim ilaç verdi bu sefer daha kötü oldu bugün aknetrent ilacına başladım. Çok endişeliyim çünlü sonradan sivilce iz kalıyormuş

    YanıtlaSil
  21. Merhaba bende aknetrent tedavisi görüygörüyorum 3. Ayım bitti 4.ayıma girdim dün koluma Ağda yaptım derim soyuldu cildim yanık gibi kızardı çok kötü oldu doktorum bu konuda beni uyarmadı acaba sizde de öyle bi sorun oldu mu ve iz kalmaması için ne yapmam gerek yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  22. Merhaba. Ben başta 10 ve 20 mg aldım sonra 20,20 aldım sabah akşam. Yüzüm soluyor bildiğiniz. Dokundunmu açıyor. Çok hassas. Dudaklarım başta uçukladı. Şimdi bildiğiniz soyuluyor. Kollarımındada hafif var. 4. CÜ ve son ayım. Normal mi??

    YanıtlaSil

Yorum :